Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Matilda - 7 juni 2009 21:00


Har blivit en låång dag idag med mycket häst. Men kul var det : )


Gick upp vid sju och åt lite frukost sedan vid halv åtta hämtade jag Malin och sedan Jenni, sen bar det av mot Strömsholm! Vi kom fram runt halv tio tror jag (efter ett besök för frukost på donkan) och betalade in oss.

Kollade först lite på ponnyhoppningarna c-ponny och d-ponny. Fy tusan vad högt de hoppade med de små och konstaterade ganska snabbt att man måste varta ganska orädd och modig för att fixa det. Tänk att typ som 14-åring tävla MSV A på ponny! Då lär de ju ha börjat rida när de typ var pyttesmå. Och pengar behövs ju även om man ska komma någonstans. Sen blev det lite Young Rider Kür, jättefina hästar : )


Efter det blev det lite shopping ! Man kunde ju inte direkt jämföra med Scandinavium (hehe) men det fanns i alla fall en del. Själv så shoppade jag; ett vitt dressyrschabrak med rosa passpoal, en "groombag" och en ANKY t-shirt till halva priset ; ) Så vi fyndade en del. Det roligaste var i alla fall att MAlin klagade över att hon hade en sådan tung påse (trodde att det berodde på allt hon shoppat), men när hon kom hem så visade det sig att hon fått 1 vänstersko och 2 högerskor ^^ Så om någon blir av med en högersko så har Malin tillgodo :)


HIttade även jättefina bling-bling pannband, men plånboken sade nej när den såg prislappen på 799:-....


Efter lunchen (tog typ 40min att få maten!) så kollade vi på FEI Grand Prix Kür med all fina hästar! Ojojoj säger jag bara. Det såg så enkelt ut när de gjorde byte i varje steg och galoppiruetter, då blir man ju inte mindre sugen på att träna och tävla!


Vid fyra var vi nöjda och styrde kosan hemåt. Efter typ 20min så hade jag två halvsovande människor i bilen, det tar hårt på en att vara ute i friska luften en hel dag.

Tyvärr kunde jag ej ta några bilder då f*ck kameran inte hade några batterier kvar fast jag vet att de var i princip nya...suck.


Åkte till Hallon vid halv sju och borstade lite på henne. Hon är fortfarande lite halt men vet ju inte om det beror på hovböld eller avsaknade av sko på den hoven, hon är ju lite ömfotad. Klämde även på ryggen och då "sviktade" hon neråt vid ländryggen ungefär :S Hoppas på att det beor på att hon har avlastat något annat ben pga av att hon haft ont i höger fram + att hon inte rör sig i hagen = stel. Vill inte att det ska vara spatt igen :(


Sen när Hallon får sko på foten och inte är halt längre så ska jag prova att tömköra henne. Då blir det ju ingen extra tyngd på ryggen men hon jobbar ju ändå i form.


Nu ska jag umgås med Anders lite eftersom han åker till Åland i morgon

Ha det

Ovido - Quiz & Flashcards