Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Matilda - 15 juni 2009 21:07


...känns så just nu för mig :(


Skulle rida Hallon idag eftersom hon kändes så fräsch igår, men när jag tagit in henne och borstar av henne och klämmer igenom benen, så känner jag att allt inte står rätt till med vänster fram. Såklart så är hon relativt svullen över senan men ej något gallig längre ned :( Det var ej hoven hon hade hovböld i utan det andra frambenet..Jeanette trodde att det kunde bero på att hon har avlastat det högra benet (hovböld) och att svullnaden kom i eferhand, plus att hon har hört att våra hästar har sprungit "gatlopp" på nätterna. De är ju inte direkt lugna av sig :S Så jag smörjde med arnika på båda frambenen´, skippade ridningen och blev en ordentlig rykt och massage stund iställlet. Tror ju inte att Hallon blev vidare missnöjd med det : ) Hon var inte halt heller utan bara svullen, så jag hoppas att det har gått ner tills imorgon. Om det inte har gjort det så får hon stå inne under natten med Back on Track skydd på sig...

Vill ju komma igång med ridningen nu snart ju!!


Min stallkamrat Carolina skulle rida ut med viveca igår , men de kom inte längre än bakom stallet förren viveca blev skrämd av något och gjorde värsta skuttet. Carolina´slog sig i backen och de resulterade tyvärr i hjärnskakning + ont i höften. Så nu går hon på smärtstillande och grejer :( Usch och fy! Så jag ska rida Viveca tors-fredag och sedan träna för Anki lördag eller söndag. Viveca är ju lite lik Hallon i humöret och hon blir och så rastlös bara av att stå. Så jag kommer ha fullt upp med att rida två hästar (om Hallons svullnad går ner) och träna båda i helgen, men det  är bara roligt : )


Annars har jag bara jobbat idag och chillat hos mamma och pappa. Ätit god mat och marängtårta, mums!

Anders är ju till Åland så är ju ensam hemma också :( så ska väl sitta vid datorn och glo en stund till


Ha de

Ovido - Quiz & Flashcards