Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Update ang senskada

Av Matilda - 16 juni 2009 22:28


Den f*bannade svullnaden var fortfarande kvar på vänster fram men var pytteytte lite bättre idag men den har "spridit" sig nedåt dock. Det är typ 4 cm nedanför knäet som svullnaden börjar (hård, ej mjuk) och sedan går neråt typ 5 cm sedan blir det "mjukt" igen. Hallon är fortfarande inte halt och ömmar inte när jag klämmer och känner dock. Så ikväll så har jag spolat med kallt vatten och sedan lindat båda  frambenen. Inatt och ett par nätter framöver så ska hon stå inne med lindade ben och se om det blir bättre. Om inte så får jag ringa ATG, hoppas att det ej behöver gå så långt :(


Läste även Linas blogg ang Lua, och då får man ju inte direkt mer hopp just nu. Gick ju tyvärr inte så bra inne på ATG för dem :/


Nu har jag tröstätit Delicato bollar och pratat med Anders (som tillbringar natten i Arboga) och kollar på Desperate Housewives. Snart blir det sängen för i morgon så ska jag ut till stallet och fixa Hallons ben igen.


kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards