Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

30grader om inte mer...

Av Matilda - 30 juni 2009 18:25

är det ute (även inne) just nu! Herregud vilket väder vi har! Ska ju inte klaga för det är ju riktigt gott. Men jag lider med hästarna som inte har någon skugga i hagen och äckliga bromsar som biter på dem :S

Det är nog det värsta med sommaren, alla äckliga små insekter som bits och sticks.


Håller just nu på att tvätta igenom massa hästgrejor. Täcken, benlindor och schabrak får en ordenltig åktur i tvättmaskinen. Är ju så varmt ute så det är ju typ torrt på 2 h också : ) Dock så är mamma & pappas tvättmaskin just nu full med svarta hår (oooopss) och jag kan ju inte´direkt skylla på Vilma för hon har ju vita hårstrån^^ aja det försvinner nog.


Idag gick jag upp 05.30 :S Åkte direkt till stallet med vilma och släppte ut hästarna. Hallon har blivit ordentligt biten av hästbromsar (geting *4 i storlek) och har bulor som varar och är äckliga. Så ikväll ska jag tvätta rent och sedan får hon ha på sig flugtäcke. Verkar ju bara vara henne som de äter på också :( har haft på flugmedel men det har inte hjälpt tyvärr. Svullnaden är fortfarande kvar på benet och har inte direkt minskat i omfång. Så ska prova att ha Back on track skydd på nätterna och se om det blir ngn skillnad.

 Idag blir det till stallet vid åtta , ska rykta hallon ordentligt och frisera henne lite också.


I morgon fram  till lördag ska jag ha hand om Viveca också. Så i morgon ska jag rida ut med marie : ) sedan blir det nog ngt pass på banan också tror jag.


Anders har än en gång lämnat mig åt mitt öde så fram till i morgon kväll så är jag gräsänkling :(


I morgon blir det tower beach med Malin  och angelika (?). Är ledig i morgon så då ska det stekas värre ^^ Har ju inte så mkt färg på nederdelen av kroppen direkt.


Ha en skön kväll : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 18 juni 2010 12:54


Det var ett bra tag sedan som jag skrev här. Inte för att det har hänt särskilt mycket men har inte funnits något att uppdatera er med...   Nu har jag fått Semester och ska verkligen utnyttja den till max. 3 långa veckor, som kommer gå fruktansvä...

Av Matilda - 8 maj 2010 22:12

  NU , när jag ridit, putsat, knoppat och packat, börjar nervositeten sakta krypa sig på. Så som "Kommer Hallon gå in i transportern i morgon?", "KOmmer jag ihåg hur programmen ska ridas?". Usch och fy, tycker inte om att vara nervös.   Hallon ...

Av Matilda - 5 maj 2010 21:35


  Tävlingen på söndag närmar sig med stormsteg och det ligger redan preliminära startlistor ute. Startar som nr. 3 i första klassen och som nr. 10 i andra. Hoppas på att Hallon kan stå i transportern under tiden och mumsa hö. Får väl övertyga henne...

Av Matilda - 28 april 2010 22:48

...Har vi hoppat över vår och sommar och kommit till hösten ? Kändes så idag  när det ösregnade och blåste kulingvindar. Men försöker se det positivt; Om det inte regnar får vi inte gräs till sommarebetet och då blir inte Hallon glad.   Stall Öve...

Av Matilda - 26 april 2010 23:11


..och inte ett dugg bra på mig. Skulle anmäla mig till Färjestads tävling i fredags, tror ni jag kom ihåg det ? Inte då!! Blir så trött på mig själv. Nu har jag dock anmält mig till Filipstad 9/5 samt hemmatävlingen den 30/5. Så nu är det hårdträning...

Ovido - Quiz & Flashcards