Alla inlägg under juni 2009

Av Matilda - 3 juni 2009 08:10


Tror att jag börjar känna av pollenallergi nu, snorig och kliar som attan i ögonen, not fun! Är helt röd runt ögonen och ser ut som om jag inte sovit på ett par dagar..Jaja det förvsvinner väl.


I går blev det jobb typ hela dagen. Sen åkte jag till stallet och tittade till Hallon, så fort jag gick ur bilen så kom gnäggandet ; ) "Jag är hungrig" -gnäggade hon till mig så hon fick lite mat. Hon hade under dagen stått och käkat bark och även löv från trädet som hon står under (björk är väl inte farligt?). Ut kom hon 4.40 i går i värst ösregnet, nej det var inte jag som tog utt henne^^


Bytte iaf bandage och tyckte att det såg fint ut. Har inte vätskat eller något. Så rolf tyckte att jag skulle byta bandage varannan dag och sedan skulle han komma i början på nästa vecka och slå på en sko (om Hallon tillåter det och inte har ont).


Idag bir det jobb till 17.15 och sedan till stallet för att kolla på löshoppningen vi ska ha på vår "stora" ridbana. Men ska iaf bli roligt att se kusarna hoppa så kameran åket med : )


Nej nu ska jag jobba lite

Ha de

Av Matilda - 1 juni 2009 18:54


Helgen har rullat i väg med full fart! I lördags jobbade jag och på kvällen blev det stallet och Johannelund där anders hade befunnit sig hela dagen.


I går så blev hästar och stall till 100%. Var i stallet på morgonen och plockade ut Hallon i hagen, mockade och fixade lite. Sen åkte jag upp till Valåsen och kollade på de sista ekipagen i LC:n. Där var Jenni och Tait med och tävlade och de lyckades rida till sig en 6:e plats av 6 placerade.

 Jenni och Tait in action

Sen åkte jag hem och åt frukost och slappade lite. Vid tolv åkte jag upp till stallet igen och väntade på att Hallons ägare skulle komma så vi kunde skriva köptekontrakt. Hon kom i tid så vi gick igenom grejorna som jag fick med när jag hämtade Hallon och det enda som hon tog emd hem var ett ländtäcke och benskydd tror jag ^^ ¨Så fick en del gratis, tackar man inte nej till : ) Sen skrev vi ett kontrakt...Jag kommer stå som ägare på Hallon när jag har gjort sista inbetalningen på henne. SKa betala av henne per månad så typ om 6mån kan jag nog skriva att Hallon är min. Fick även ett jättefint fleecetäcke från Catago, ett brunt med rutmönster i nederkant , tänk Burberry. Det var ju inte gratis direkt, kostar säkert 500:- eller något :S


Sen efter kontraktskrivning så åkte jag upp till Valåsen och kollade på LB:n där Ebba , Lindha och Malin var med och tävlade från vår klubb. Tog lite kort på Ebba och Vandolein samt Lindha och Fahrenheit. Dock ej Malin och Smilla för de red så sent.

 Ebba och Vandolein vann för övrigt LB:n : )

Lindha och "Faran"

Sen efter tävlingen så åkte jag och firade mamma och åt god mat och rabarberpaj. Runt sju blev det till stallet och bytte Hallons bandage, såg fint ut och vätskar ingenting. Plus att hon inte haltar lika mycket längre : )


Vid åtta åkte vi till småbåtshamnen för att åka lite båt : ) Det var mysigt men ganska kallt blev det när man drog på.

 Lite bilder

Nu ska jag åka till stallet och mocka och sedan ta in Hallon. Sen ska jag till mamma och pappa och äta lite mat ^^ Anders är till Åland idag, så jag har ingen lust att laga mat till mig själv bara.


Ha det bra i värmen

Ovido - Quiz & Flashcards